ACTIVITATS D'APRENENTATGE I SERVEI

1.PROJECTE LABDOO (Projecte d’escola Hub)

El projecte sense ànim de lucre de  Labdoo té com a objectiu proporcionar ordinadors portàtils  a les escoles en aquelles parts del món que més ho necessiten, permetent així que puguin accedir a fonts d’educació de gran qualitat i lliures. Un dels lemes de Labdoo és que “quan es tracta de fer un món més sostenible, tothom pot ajudar, tant grans com petits”.  Per aconseguir-ho el nostre centre durà a terme el Projecte d’Escola Hub. 

Es tracta d’un projecte humanitari  que contribueix a la sostenibilitat del món globalment i pretén que els estudiants s’involucrin en petites mini-missions humanitàries  que els permetin explorar valors com la solidaritat, la sostenibilitat i la ciutadania global.  Concretament ens referim a recollir ordinadors en desús de les famílies del centre, sanejar-los i fer-los arribar a les escoles amb necessitat a través de tot un mecanisme pautat i organitzat per labdoo.org (www.labdoo.org) basat en el cooperativisme. 


                  

 Els alumnes de la modalitat d’informàtica de 4t. ESO , rebran una formació per part de Labdoo que els ensenyarà com sanejar i carregar els ordinadors donats per les famílies del centre, amb el paquet Ubuntu / Ebuntu abans de ser enviats a una escola que en aquets moments no té accés a fonts d'educació ni a internet.

 


PROCÉS DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE A L'ESCOLA

1. El projecte només utilitza portàtils que ja s'han deixat de fer servir, i els alumnes o els seus pares els porten a l’escola

2. Els alumnes d’ESO assistiran a una conferència sobre el Projecte Labdoo que tindrà lloc a l’escola el mes de gener.

3. Els alumnes de 4t d’ESO dins la MOE d’informàtica seguiran un taller de formació per sanejar els ordinadors portàtils i instal·lar-hi l’ Ubuntu i Edubuntu basats en una plataforma tecnològica de programari lliure. Així, els estudiants a través d'aquest procés aprenen a utilitzar ells mateixos eines de computació avançades.

4. Professors i alumnes definiran les mini-missions (nombre d'ordinadors que seran recollits i les escoles de destinació dels portàtils).

5. Els ordinadors portàtils són transportats d'un lloc a un altre utilitzant dootrips és a dir, dins de l'equipatge de viatgers coordinats a través de la xarxa social. Es pot fer un seguiment dels ordinadors a mesura que fan camí cap un nen a la pàgina web del projecte i, finalment, veure fotos de cada ordinador amb el nen o nena que l'ha rebut a una escola.

6. Memòria del treball final. Quan es completi el projecte, els estudiants han d'escriure una memòria que descrigui els passos fets per dur a terme la seva minimissió incloent una foto dels nens que van rebre l'ordinador portàtil que serà proporcionada per la xarxa social Labdoo.

 

HORARI I LLIURAMENT D'ORDINADORS

Es poden portar a l’escola els ordinadors portàtils que funcionen i ja no es fan servir en el següent horari:

  • Dilluns de 16:00-17:00
  • Dimarts de 8:55 a 10:15
  • Dimecres de 15:00 a 17:00.

També els poden entregar els alumnes al seu tutor/a.

 
https://www.facebook.com/Labdoo/posts/968892426468617

Labdoo Team | www.labdoo.org 

 

2.CONÈIXER ÉS ESTIMAR

Ja fa un parell de cursos que vam iniciar una activitat d´ApS ( Aprenentatge i Servei ) sota el títol : CONÈIXER ÉS ESTIMAR amb alguns alumnes de 3r d´ESO.

Una definició senzilla de l´Aprenentatge i Servei seria: APRENDRE AJUDANT ELS ALTRES, és a dir, fer alguna cosa socialment útil i aprendre amb aquesta experiència.

En aquest cas, consisteix en fer tres trobades durant el curs amb alumnes de l'escola Delta-Espiga. Es tracta d´un intercanvi entre ambdues parts. Tant uns com els altres no estan acostumats a tractar amb una tipologia d´alumnat amb unes característiques diferents a les seves.

Es dóna així l´oportunitat tant a uns com als altres d´intercanviar coneixements, actituds, diferents maneres de veure la vida, emocions, sentiments 

Amb aquesta iniciativa es pretén sensibilitzar els alumnes i que això repercuteixi en un canvi d´actituds i en un compromís concretat en una acció de servei als altres.

 

3.PADRINS DE LECTURA

L’activitat de Padrins de Lectura és un bon exemple de dinàmica d’aprenentatge-servei. Els tutors de 6è prèviament expliquem als seus alumnes la tasca que duran a terme i se’ls ensenya de quina manera hauran d’acompanyar els alumnes de P5 per tal que aquests puguin comptar amb la seva ajuda per iniciar-se en la lectura.

Durant la sessió queden palesos un seguit de valors que es comparteixen amb els més petits de l’escola. La comprensió, l’ajuda, l’esforç, l’afectuositat i el respecte són alguns dels aspectes que floreixen durant aquesta activitat. Lògicament comptem amb la il·lusió i la motivació dels alumnes de P5 que engrescats de tenir una parella que els acompanya durant aquest procés estan ben contents.

 

 



Arxius d'interès

Arxius d'interès


També et pot interessar...

PROJECTE EDUCATIU

  Us presentem  el Projecte Educatiu de la Fundació Vedruna Catalunya Educació. Un Projecte que explícita un estil d'educar inspirat en la Propost...

llegir més »

TRETS D'IDENTITAT

El compromís amb una educació en valors com a base d’una convivència veritablement humana, des d’una perspectiva cristiana i en el marc d’una soc...

llegir més »

RELACIÓ FAMÍLIA ESCOLA

AMPA: L’AMPA (Associació de Mares i Pares d’Alumnes) de l’escola Vedruna Sant Elies està formada per totes les famílies que confien l’educació dels...

llegir més »